Pittige zoete aardappels

Zoals eerder omschreven bij het andere zoete aardappelrecept zijn er vele gezondheidsvoordelen om zoete aardappel te eten! Het leuke is dat de bataat, zoals hij officieel heet, als groente wordt gezien.

Het is dus een makkelijke en smakelijke manier om nog meer groente binnen te krijgen! Je kan een zoete aardappelgerecht als lunch nemen of bij het avondeten als bijgerecht naast je andere portie groente. Of je maakt een stamppot met zoete aardappel in plaats van gewone aardappel.

Er zijn veel mogelijkheden met de bataat, hij is superflexibel! Hij past in veel gerechten. Er zullen dan ook nog meer recepten met bataat volgen!

Ingrediënten voor twee personen

  • 500 gram zoete aardappels
  • Tamari of Japanse sojasaus
  • Sambal
  • Teen knoflook
  • kokosolie

Bereiding

  1. Schil de zoete aardappels en snij ze in blokjes van 2 cm.
  2. Smelt een theelepel kokosolie in een koekenpan en bak daar de zoete aardappel in aan.
  3. Voeg na 5 minuten de fijngesneden of uitgeperste teen knoflook toe. Zachtjes bakken, voorkomt dat het bruin en bitter wordt.
  4. Voeg na 1 minuut een goeie mespunt sambal toe. Of voeg zoveel jezelf lekker vindt toe.
  5. Bak dit een minuut mee en voeg dan 2 eetlepels tamari en 100 ml water toe.
  6. Roer het goed en breng het aan de kook. Laat het met deksel erop nog 10 minuutjes op laag vuur gaar smoren. Als het te droog wordt voeg je wat water toe.
Chocolade havermoutkoekjes

Chocolade havermoutkoekjes

Glutenvrije pannenkoek

Glutenvrije pannenkoeken

Banaan met cashewnoten

Banaan met cashewnoten

Rode bietjessalade met feta en rucola

Rode bietjessalade met feta en rucola

Klik hier voor alle recepten
Privacy Statement Koekjes