Mango shake

Mango is een heerlijke tropische vrucht met veel mogelijkheden. Behalve desserts kun je de mango ook in hartige gerechten verwerken. Een mango bevat bétacaroteen wat je lichaam kan omzetten in vitamine A net zoals bij wortels. Ook is hij rijk aan vitamine C, per 100 gram 48% van de ADH. Bewaar een mango buiten de koelkast, want dan kan hij nog narijpen.

Deze mango shake kun je als ontbijt, dessert of als tussendoortje nemen.

Ingrediënten voor twee shakes

  • 1 rijpe mango
  • 150 ml kokosmelk
  • Halve limoen

Bereiding

  1. Schil de mango en verwijder de pit. Snij de mango in grove stukken.
  2. Doe de mango in een blender en voeg hier de kokosmelk en het sap van een halve limoen aan toe.
  3. Blend het tot een shake. Als je het te dik vindt kun je er wat water aan toevoegen. Als je de smaak niet wilt verdunnen door water kun je er ook rijstemelk, sojamelk of een andere plantaardige melk doorheen mengen.
Wortel gele linzensoep

Wortel gele linzensoep

Glutenvrije pannenkoek

Glutenvrije pannenkoeken

Pittige zoete aardappels

Pittige zoete aardappels

Zoete aardappelpuree

Zoete aardappelpuree

Klik hier voor alle recepten
Privacy Statement Koekjes